E-COMMERCE : É POSSÃVEL FAZER COMPRAS COM SEGURANÇA E CONFIANÇA PELA INTERNET

Elza Chiquetti Coelho

Resumo


As organizações estão em constantes mudanças, favorecendo sempre novas formas de ganhos de competitividade nos negócios. A Internet é um dos principais fatores nessa mudança de cenário das organizações. Neste contexto serão abordados alguns temas relevantes sobre a filosofia do e-business e a oportunidade que as empresas têm nesta área de agregar valor a seus negócios. O e-commerce, ou comércio eletrônico, é o negócio do momento em vendas pela Internet, suas vantagens, segurança e serão analisados os itens de resistência do consumidor de não comprar pela Internet em relação aos riscos de usar seus dados pessoais. A metodologia utilizada neste trabalho é de natureza exploratória
e adotou procedimentos técnicos característicos de uma pesquisa bibliográfica. Foi pesquisado o assunto proposto a partir de fontes bibliográficas de vários autores e também pela Internet, a fim de tornar o leitor inteirado sobre o e-commerce, como escolher um site confiável para se fazer compras.


Abstract


E-COMMERCE: TO SHOPPING WITH SECURITY AND CONFIDENCE FOR THE INTERNET



ABSTRACT: The organizations are in constant changes, favoring always new forms of profits of competitiveness in the businesses. The Internet is one of the main factors in this change of scene of the organizations, in this I contest will be boarded some excellent subjects on the philosophy of e-business and the chance that the companies have in this area to add value its businesses. E-commerce, or electronic commerce, is the business of the moment in vendas for the Internet, its advantages, security and will be analyzed itens of resistance of the consumer not to buy for the Internet in relation to the risks to use its personal datas. The methodology used in this work is of exploratória nature and adopted characteristic procedures technician of a bibliographical research, that as Gil (2002) provides to greater familiarity with the problem with sights to become it explicit for the understanding of the displayed subject. The subject considered from bibliographical sources of some authors and also for the Internet was searched in order to become the reader made entire on e-commerce, as to choose a trustworthy site to become purchases.
Keywords: e-commerce. e-business. Security. resistance of the consumer.


Palavras-chave


Recursos humanos; Tecnologia; Recrutamento on-line

Texto completo:

PDF